W życiu nie istnieją rzeczy bezwzględnie duże lub małe. To jak je widzimy, jest zależne tylko od nas. W przypadku fotografii, w której ustawienie aparatu i dobór obiektywu wpływają na sposób pokazywania świata, ta kwestia nabiera jeszcze większego znaczenia.Chris Orwig, fotograf, autor książek i publikacji o fotografii

Fotografia
architektury i panoramy 360°

Psycholodzy zajmujący się sprzedażą wyliczyli ile czasu poświęca poszukujący na podjęcie decyzji i wybór interesującej oferty z listy dostępnych opcji o określonych wcześniej parametrach. To poniżej 0,5 sekundy! Jedynie tyle czasu ma zdjęcie na liście ofert aby przechwycić uwagę poszukującegoCzy to mu się uda? Która to będzie oferta? Które zdjęcie zwycięży? Kto sprzeda, a kto dalej będzie czekał na kupca? Do którego lokalu wybierze się klient, a kto go straci?

Fotografia architektury

Fotografia nieruchomości i wnętrz najczęściej wykonywana jest na zlecenie firm będących właścicielami obiektów biurowych, produkcyjnych, usługowych, hotelarskich czy apartamentów oraz deweloperów i biur nieruchomości, wśród których również rośnie świadomość roli i siły dobrze wykonanej fotografii w ofercie nieruchomości.

Zdarza się, że klient ma określone, bardzo sprecyzowane oczekiwania wobec “misji” zdjęć realizowanych podczas sesji, np. przedstawienie obiektu w otoczeniu, z którym ma korespondować i w które ma się wtapiać jako jego naturalny element.

Fotografia 360° obiektów i wirtualne spacery Google

Fotografia 360° to okazja do atrakcyjnej prezentacji klientom obiektu plenerowego lub wnętrza firmy, restauracji, salonu sprzedaży i podobnych obiektów w sposób, który umożliwia oglądającemu interakcję, pozwalając mu decydowć co w danym momencie chce oglądać z pełnej panoramy sferycznej obiektu. 

Zdjęcia do prezentacji 360° przygotowywane są w szczególny sposób i składają się z przynajmniej 4 odrębnych zdjęć połączonych w jedną fotografię 360°. 

Połączenie wielu fotografii 360° wykonanych w różnych miejscach obiektu w jeden wirtualny spacer poprzez umożliwienie klientowi przechodzenia pomiędzy kolejnymi fotografiami 360° i umieszczenie takiego spaceru na mapach Google w ramach firmowej wizytówki to wspaniała okazja do reklamy firmy i sprowokowania klientów do jej odwiedzenia. 

Wirtualny spacer składający się z wielu zdjęć sferycznych można zamieścić na mapach Google w firmowej wizytówce, ale można go także osadzić na firmowej stronie www dzięki czemu każdy odwiedzający firmową witrynę będzie mógł swobodnie zwiedzić Państwa lokal lub firmę. Takie rozwiązanie zwiększa zainteresowanie klientów firmą i prowokuje do jej odwiedzenia.

Klientom realizującym u nas wirtualne spacery Google oferujemy pakietowe zniżki na klasyczną fotografię nieruchomości wykonywaną przy okazji wizyty w Państwa obiekcie.

Fotografia wnętrz

Prywatne osoby zlecają wykonanie profesjonalnych fotografii domów i mieszkań na sprzedaż lub wynajem również wówczas, gdy wymagają one odświeżenia, doinwestowania lub remontu. Szczególnie w takiej sytuacji proste porównanie zdjęć amatorskich i profesjonalnych w ofertach nieruchomości sprawia, że właściciele coraz częściej sięgają po pomoc fotografa aby wyróżnić swoją nieruchomość spośród innych ofert.

Fotografia reportażowa

Reportaż fotograficzny to cykl zdjęć z określonego wydarzenia, czasami opatrzony krótkim tekstem. W tej formie fotografia przejmuje rolę tekstu biorąc na swoje barki przekazanie informacji o wydarzeniu.

Fotoreportaż nie jest wcześniej przygotowywany ale fotoreporter musi poznać wcześniej tło wydarzeń, które fotografuje. Jego zadaniem jest pokazać, co z tych uwarunkowań wynika, dlatego fotoreportaż jako forma nie musi być obiektywny. Zależnie od intencji fotografa zdjęcia mają wywołać u odbiorcy określone emocje i reakcje. Zdjęcia powstają na żywo, w trakcie wydarzenia i przekonują odbiorcę, że autor był uczestnikiem pokazanych wydarzeń.

Przedmiotem fotoreportażu najczęściej są tematy społeczne, kulturalne, polityczne, sportowe, biznesowe lub przyrodnicze…

Fotografia sceniczna

Fotografia sceniczna to szczególna forma fotografii reportażowej. Wymaga od fotografa znajoności branży, zasad poruszania się po scenie i przed nią tak, aby swoją obecnością na wydarzeniu nie przeszkadzać zaproszonym gościom, nie rozpraszać występujących artystów, nie łamać zasad ustalonych przez organizatorów wydarzenia, a jednocześnie zapewnić sobie możliwość wykonania atrakcyjnych fotografii oddających ducha i emocje widowiska lub koncertu.

Fotografia sceniczna to również zmaganie się z ekstremalnymi warunkami oświetlenia, od ciemności po bardzo jasne światło spotowe w jednym kadrze przy dynamicznie poruszających się na scenie postaciach, brak możliwości używania własnego śwatła, a w szczególności lamp błyskowych oraz konieczność zachowania absolutnej ciszy.

Dobra fotografia sceniczna jest w stanie uchwycić wszystkie emocje, którymi artysta chcaiał podzielić się ze swoją publicznością.

Fotografia sportowa

Fotografia sportowa często również staje się formą fotoreportażu jest fotografia sportowa. Przewidywanie ruchu, zdarzeń, reakcji. Czekanie na ułamek sekundy, którego nie można przeoczyć, bo utraci się go na zawsze. Refleks i dobry sprzęt potrafiący zatrzymać w obrazie tysięczne części sekundy aby je uwiecznić. To właśnie jest fotografia sportowa.

Fotografowanie wydarzeń sportowych to trudna i nieprzewidywalna praca, dająca jednak wiele satysfakcji i spory dreszczyk emocji. Niezależnie od dyscypliny wymaga od fotografa wcześniejszego, specjalnego przygotowania i ścisłej współpracy z organizatorami wydarzenia aby uzyskać jak najlepsze ujęcia i jednocześnie nie sprowadzić swoją obecnością zagrożenia na siebie lub uczestników imprezy.

Fotosy i werki

Fotosy to fotografie wykonywane na planie filmowym lub sztuki, ilustrujące sposób patrzenia kamery filmowej, przedstawiające aktora lub scenę z filmu. Fotosy najczęściej wykonywane podczas prób na planie filmowym lub podczas kręcenia zdjęć. Nasze doświadczenie na planach filmowych pozwala nam bezpiecznie dla produkcji i jednocześnie efektownie realizować tego typu zdjęcia.

Werki to zdjęcia ukazujące pracę ekipy filmowej lub teatralnej, backstage produkcji, pracę i zaangażowanie całej ekipy pracującej nad efektem finalnym. Jedne i drugie służą do przyszłej reklamy produkcji, dokumentacji filmu lub sztuki i jako pamiątki.

Fotoreportaż rodzinny

Fotoreportaż, wraz z rozwojem fotografii zagościł też w naszych domach i stał się obecny podczas wydarzeń rodzinnych. Tak powstał gatunek fotoreportażu rodzinnego opowiadającego najczęściej o chrzcinach, okrągłych urodzinach i rocznicach, pierwszych komuniach świętych, ślubach i weselach, a czasem i pogrzebach. 

Zagościł na wydarzeniach szkolnych, półmetkach, balach maturalnych, obronach prac naukowych… 

Fotografia kreatywna
i fotomanipulacje

Podstrona w aktualizacji